Tänk på nåt roligt.........

Ja när mina barn säjer - Mamma, jag kan inte sova, säjer jag alltid, lägg dej riktigt skönt, blunda å tänk på nåt roligt. Det har nästan blivit som en ramsa å en funkar för det mesta.

Idag behöver jag tänka på nåt roligt, för det är lite mycke´nu. Alla tre barnen är sjuka, tack å lov är det inte vinterkräksjuka, utan huvudvärk, halsont å så.

Min svärmor ligger på sjukhus sen i tisdags kväll, hon har hjärtproblem, men hon verkar må bättre nu.

Jag brukar säja att det är bra stickväder, men nu börjar till och med jag bli trött på det här gråvädret som ska föreställa vinter. Jag vill ha SOL!!!

Men då kan jag ju tänka på nåt roligt, som att åka till Grötö på stickfest, det hjälper upp humöret lite, eller ganska mycket om jag känner efter.

Jag skulle kunna baka nåt till kaffet, å så kan jag ta en paus i eftermiddag, sätta på en bra film som alla barn gillar och välja en kul stickning eller virkning, så blir det en riktigt bra eftermiddag

Å, nu vet jag vad jag ska göra, jag ska virka klart min väska i Eskimo, modell 6 Drops 109, som vanligt har jag bytt ut färgerna, det blir grå som bottenfärg, å så ska jag nog sy ett foder. Detta kanske kan bli en bra stickväska, den förra jag stickade i Garnpalettens garn körder jag två gånger i tvättmaskinen så den blev hm ja lite för liten. Men väskor kan man aldrig få för många av så det är bara att göra nya i alla former å storlekar.
Nu har vi bestämt film, det blir Lassie, den gillar alla.

Kommentarer

  1. Hoppas barnen kryar på sig! Den här årstiden är verkligen som att gå i en tunnel. Tur att det finns kul grejer att se fram emot också, som Grötö...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling