Har kollat mer på Vivan Höxbro...


Ja, jag har kollat runt lite på Vivan Höxbro, hon har en fin hemsida, http://www.viv.dk/

Å gissa vad jag hittade mer, man kan köpa hennes stickkit från Danmark nu, jag hittade en riktig "godisbutik" som heter http://www.go.knitting.dk/


Just nu ligger väl inte vår svenska krona så bra till mot danska, sist jag kollade kostade en dansk hundring ca 140 svenska. Med den kursen å frakt så skulle min favorit "Collared Jacket" kosta över 1.300,-, men tänk va mycket rolig stickning det blir för dom pengarna, så dags att börja spara.........


På go.knitting hade dom även Dansk Merinoull från Naturfiber, det måste väl vara ett bra alternativ till viss importerad merino, det var väl dom som man såg så läskigt blodiga bilder på för ett tag sen, jag vet att inte all merinoull kommer från såna ställen, men jag gillar att varor ska åka så kort väg som möjligt innan dom används. Till exempel mat som reser halva världen runt innan vi äter den, det kan inte vara klokt......


Nu känner jag hur jag dras mot soffan, där ligger blått Kaunigarn som ska bli en sjal, ännu ett projekt som jag bara måste göra....................

Kommentarer

  1. Säger precis som dig, att sjytton också varför står den svenska kronan så lågt gentemot den danska??!! Jag som vill sticka så mycket, bl.a. Topstykke från Geilsk, men väntar tills den står lägre. Trevlig blogg du har!

    SvaraRadera
  2. Tack, har inte varit på din blogg, men nu ska jag,
    blev åxå nyfiken, Geilsk vad är det, ska kolla det med

    Hälsningar Evalinah

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling