Jag har bestämmt mej!



Nu ska jag verkligen börja blogga, och lägga in bilder, minst en gång i veckan å gärna en gång om dan är mitt mål.


Här är mina tvillingar Arvid å Fanny dom är sju år. Så här fin is var det på vår lilla damm för nån vecka sen.


Den konstiga vagnen i bakgrunden har Jens (min älskade sambo) byggt själv, han gillar att bygga saker. På vagnen ligger virke till vårt "lilla" projekt; vi bygger till vårt hus.


När vi byggde huset visste vi ju inte att vi väntade tvillingar, alltså blev det ett rum till Maja (14år) och ett rum till "bebisen" å så vårt sovrum. Men sen visade det sej att "bebisen" var två, en Arvid å en Fanny, som fick dela rum, det har dom gjort i sju år, men nu ska dom äntligen få var sitt rum! Å det mest fantastiska; mamman (alltså jag) ska få ett alldeles eget rum!!!!!!!!!!

Jag vågar nästan inte tro på det, men det är sant ;0)).

Det rummet blir min egen verkstad där jag kan sticka, sy, spinna (håller på å lär mej), tova (lär mej), måla, pyssla, pärla, läsa, skriva å allt annat som JAG vill. Jag slipper förvara tyger i köks-skåpen, garn i bokhyllan å mer garn i sovrummet, i mitt rum ska det finnas bra förvaring, sköna arbetsytor å min egen ordning, å ja, jag kommer att kunna låsa...................

Här är hundarna, den svarta heter Scoth å den viltfärgade är Beyla, båda är Östsibirisk Laika, Scoth är snart tre år och Beyla blir snart åtta månader. Våra Laikor är både jakt- och familjehundar, fantastiskt trevliga å glada hundar, trots sin storlek gillar dom att sitta i knät. Det är svårt att förstå att de här gosevovvarna kan jag älg, vildsvin å tillochmed björn! Som tur är har vi ingar björnar i närheten så Jens jagar älg å vildsvin med Scoth, Beyla är för liten än. Vår förra Laika Simson är nu i hundarnas himmel, han drabbades tyvärr av blödarsjuka, inte bra för en jakthund..........
Om jag har tur nu får jag nog en kopp kaffe snart hos svärmor, hon är vår närmaste granne, en pigg ung dam på 81 år. Hennes bullar är riktigt härliga!
Jag är ganska rund å det beror delvis på att jag älskar att fika å äta choklad.......Det är ett livslångt projekt det där med vikten, just nu är jag inte så aktiv, men jag ska bli bättre på det, snart...................
Å va kul detta va, jag är snart tillbaka, kanske redan ikväll.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling