Mango Tango





Hos www.sillenstickar.blogspot.com fick jag inspiration till min halsduk.
Jag köpte soft cotton från Järbo, ganska billigt bomullsgarn, men helt ok.

Halsduken är en färgklick och

A. den blev klar!

B. jag använder den mycket.

Riktigt lyckat projekt alltså.


St 8 och dubbelt garn är kanske inte det behagligaste att sticka med, men det tog ju inte så lång tid, så, helt ok att sticka. Jag tor jag la upp 150 m och använde 7 färger om jag minns rätt.


Jag ska absolut göra fler halsdukar/sjalar i bomull eller liknande som går att använda på våren och sommaren.
Dags att börja fundera på nästa............


Att blanda mycket starka färger känns fortfarande aktuellt, den inspirationen sitter nog kvar sen mina härliga dagar i Stubbeköbing (Vivian Höxbro). Hm har det verkligen hänt eller är det bara en vacker dröm................................

Jo det har hänt, jag har ju en massa härligt garn som bevisar det, men det är ju ändå snart sommar så fast ullgarn är min absoluta favorit blir jag sugen på bomull å sånt, men fortfarande vill jag ha FÄÄÄRG!



På måndag ska jag till min lilla goa tandläkare i Halmstad, har haft riktigt besvärlig tandläkarskräck som tack vare KBT och en underbar terapeut (Antje) är i princip botad, så att jag överhuvud taget kan planera ett tandläkarbesök idag är ganska fantastiskt. Jo iallafall, i Halmstad kan det ju bli tillfälle till härlig synd, ja alltså att köpa mer garn.



Dom här sockarn har också blivit färdiga, även här är det FÄRG som gäller. Helt vanliga slätstickade sockar med en rullkant, men ganska mysiga ändå.


Perfekt för mina kalla fötter.




Jag har ett nystan från Chili Gredelin med massa olika färger, kanske det också får bli sockar. Sockstickningar är så bra "hamedsigstickningar", när man får lite tid över i tandläkarns väntrum eller vid dotterns fotbollsplan kan man förvandla tråkig väntetid till värdefull sticktid.

Annars känns det som nästan all tid går åt till att skriva mejl, insändare, rapportet till två av barnens skolor, eller gå på möten med rektor, kurator osv.

Maja som ska börja nian fick helt plötsligt reda på att hennes klass ska delas opp för andra gången trots att dom lovat att inte göra det. Så nu protesterar vi föräldrar mot det.


Arvid som ska börja tvåan har blivit mobbad av äldre killar och är strulig å busig i klassen och vi försöker komma till rätta med det.

Det blir mycket känslor, man känner verkligen hur mycket man älskar sina barn och att man vill göra ALLT för att deras skolgång ska bli bra, men känner också hur oerhört värdefullt det är att vara två föräldrar som går igenom detta tillsammans, dom andra känslorna är väl inte lika positiva; oro, ilska, förvåning och ibland hjälplöshet och rädsla.



Vi är ganska eniga om att det här sommarlovet är såå efterlängtat av hela familjen.



Mitt i oron å ilskan är naturen runt om oss så vacker så man nästan börjar gråta och ikväll ska andra dottern Fanny dansa i skolan, "Fruktkonsert" , hon ska vara Mango i Mangotango, låten från Electric Banana Band med bl.a. Lasse Åberg. Vi kommer också att få höra Ananasjazz å några mer.


Då börjar man väl snyfta för det, bara för att man är så stolt. Ska förska få en bild på Fanny i sin Mangokjol som jag har sytt.

Nu ser vi fram emot fyra härliga lediga dagar ååå såå skönt!!



















Kommentarer

  1. Vill bara önska dig o din familj en trevlig helg!!
    Ser fram emot att få se mangokjolen på bild
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha de så gott i syndens näste ;)
    Eva.

    SvaraRadera
  3. Ibland undrar jag om livet inte vore lättare om barnen inte gick i skolan nä så långt ska jag väl inte dra det men jösses så mycket tid och energi det går åt för att få det att funka. Du är tuff du som orkar skriva insändare också, jag har många gånger tänkt att jag skulle men inte mer.

    Tufft också att du fixar att gå till tandläkaren!! Jag är på väg mot det men min KBT kom av sig innan den börjat nästan. Men nu ringer jag i alla fall och bokar tid...

    Boel

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling