I paradiset bor jag!







Jag bara måste visa hur det ser ut hos mej nu, jag blir så lycklig av alla fina träd, blommor å djur runt omkring mej.



Den här mysiga figuren stod vid vägkanten å kikade på oss i tisdags kväll, vi stannade bilen å tog ett par bilder, sen tröttnade han å gömde sej bakom en trädstam, det ser ganska kul ut när en älg gömmer sej bakom ett träd, det liksom sticker ut lite älg på bägge sidor om trädet, men det är inte så lätt, den här killen eller tjeje är en kalv från förra året som precis har blivit ivägkörd från sin mamma för att inte vara ivägen nu när det nya bebisen kommer.Den här pyttelilla pippin (dålig bild, jag vet) satt på vår altan igår.
Han satt där länge, å vi trodde han var skadad, men när vi öppnade dörren flaxade han iväg.








Svalorna har kommit också, dom har jag ingen bild på, men dom är ju så fina, dom sitter på ledningen å sjunger för oss å sen hjälper dom oss att hålla ordning på myggorna.
På kvällen sjunger koltrastarna så vackert så man får tårar i ögonen.
I morse när ungarna skulle med skolbussen kvart över sju på morronen (är inte det väldigt tidigt?) så tog jag dom här bilderna, just nu är dom här kossorna våra närmaste grannar, hur mysigt som helst.




Jag gillar kor, dom har så snälla å vackra ögon, eller jag gillar nog nästan alla djur (utom tve-stjärtar å fästingar).



Idag när jag körde hem från bassängträningen stannade jag till å tog en bild på den här vansinnigt vackra å charmiga pållen. Hon pratade med mej när jag fotade, fast jag vet ju inte riktigt vad hon sa.


Idag ska jag in å kolla mer på garn hos spännande Chili Gredelin, efter ett tips hos Eva i Halmstad. Det blir svårt att hålla ordning på det där fingret som gärna vill klick på "köp" eller "lägg i varukorg", men är man samlare så är man, man kan helt enkelt inte få nog av vackert garn så är det ju bara. När jag var liten började jag samla på frimärken, men det blev aldrig riktigt min grej, att samla på garn däremot det är jag riktigt bra på!









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling