Sittdyna för barnrumpa

Nu är första sittdynan klar, jag har stickat i dubbelt garn, på st 10 och blandat Oden, Alaska och Vamsegarn i alla möjliga färger, sen åkte den i tvättmaskinen ihop med ett par virkade tofflor som jag näastan hade glömt bort.


Virkat går jättebra att maskintova, tofflorna som var tänkta till mej blev precis lagom till Arvid (stl 34).

Sittdynan krympte rejält, men den blev ju ritkigt tjock och go. Jag körde kulörtvätt 60 grader i över 2 timmar och hällde i ett par matskedar flytande grönsåpa. För första gången tovad det rejält första gången, annars brukar jag vara feg å köra 40 grader först å sen får jag alltid tova om grejerna.

Nu är det bara att vänta tills den torkar så jag kan provsitta, fast ska jag vara ärlig behövs det egentligen lite större sittunderlag till mej, detta passar nog bäst till en "barnrumpa".............

Dags för nästa prov, kanske en diskret grå för äldre herrar ,-)).


Kommentarer

  1. Härlig sittdyna, riktiga gladfärger!

    SvaraRadera
  2. så fin din sittdyna blev! och tofflorna ser jättesköna ut:)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling