Tårta å grodyngel

Igår fyllde Maja år, det blev tårta, presenter å blommor såklart. Tänk att min stora lilla unge är 15 år! Hon går moppekurs å snart kan hon köra själv när hon ska till kompisar eller fotbollsträning. Den finaste presenten (tycker jag) var en tavla som Arvid (7½år) hade målat.

I vår damm kryllar det just nu av alla möjliga varelser, som aborrar, guldfiskar, grodyngel, en padda å en snok.

Barnet har fått lov att ta in några yngel, alla har fått namn å igår var Fanny på väg ut på altanen med sin skål,-va gör du ? sa jag, - Jag vill va med dom här ute sa hon, sen satt hon bredvid sin grodyngelskål å såg nöjd ut.

Jag var tvungen att lova att jag ska köpa fiskmat så dom kan mata sina nya husdjur.


Jag måste faktiskt erkänna att det är lite mysigt att ha dom små ynglen på köksbänken å gå å kika fall dom har fått några

ben.


När dom blir färdiga grodor släpper vi ut dom igen och hoppas att dom får leva länge.
Det var inte så lätt att fotografera dom för dom ville inte vara stilla, men det blev en bild iallafall.
Igår blev det klar att jag ska ha lite stickkurser i höst JIPPI!!!, Det är studieförbundet vuxenskolan (alldeles för långt namn) som är arrangör. Det blir tre eller fyra kurser (om tillräckligt många anmäler sig) Två för dom som kan sticka lite å två prova på varav den en är för KILLAR (min idé) det känns så roligt att kanske få sprida stickglädje och inspiration vidare.


Det är ju inget jobb som går att försörja sej på men det är en början och jag får hålla på med det roligaste jag vet. Man måste ju ta ett första steg sen får framtiden visa vad fortsättningen blir.
Dom vill också att jag skulle ha en liten utställning i deras entré.
Jag plockade ihop lite prylar som nu får bo i det här skåpet ett tag.
Åååå va mysigt det känns att veta att folk ska titta på mina saker....................
Nu håller jag på med prover å annat för kurserna så mina
fina Vivian Höxbro.garner får vänta lite.
Vilken tur att det är kallt å regningt ute; perfekt stickväder!!
Dessutom mår ju alla pollenallergiker lite bättre, jag har två i familjen som nyser å fräser å tar piller å ögondroppar, nu får dom en skön paus.
Nu ska jag göra ett par varv till på mitt nya sittunderlägg som ska bli modell på mina kurser. Jag upprepar: modell på mina kurser, jo det låter så himla bra, jag vill inte skryta, jag är bara så glad.
Lite snopet skulle det vara om det blir för lite anmälningar å kurserna ställs in......
Så det är bäst att ta ut glädjen i förskott!










Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling