Nån tryckte på stoppknappen.

Nytränad, nyduschadoch med AC DC´s Higway to Hell kvar i öronen (jodå stickande trebarnsmammor kan visst lyssna på dom, på högsta volym).

När jag tittar ut ser jag Hägg som blommar, det har den gjort ända sen föraa helgen. Det är nu det är, ja alltså "mellan hägg å syren", när allt är så krispigt knalligt underbart grönt å fåglarna sjunger som vackrast å man bara är lycklig för att man får se å höra. Det är alla fall min absoluta favvotid på året, men väldigt ofta går det för fort, Häggen hinner knappt slå ut förrän syrenerna också gör det å så är den över, den där magiska korta tiden, den riktigt riktiga våren, MEN,
i år var det nån som tryckte på stoppknappen så vi får njuta alldeles extra an tiden mellan Hägg å Syren.

Å vem det nu än var så TACK SÅ HIMLA MYCKET!!

Jag njuter allt vad jag orkar..................


Kommentarer

  1. Du får gärna låna min doktor ;=) om jag bara kunde skulle jag låna ut honom.

    Härligt du skriver om tiden mellan hägg och syren. Jag tänkte också så i dag när det regnade och var lite mindre varmt att nu får vi njuta längre.

    Trevlig helg!
    Boel

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling