Städhelg





I lördags var familjens killar på rally. sånt där som dom kör på små grusvägar i skogen. En av bilarna tappade ena bakhjulet?!? precis där dom stod, Jens hjälpte till att bärga bilen å föraren var jättesnäll och lät Arvid provsitta rallybilen. Medan dom var ute i skogen passade jag på att städa huset. Inte så jättekul, men efteråt känns det ju såå bra.

Idag var det städdags igen, ute i vårt bygge. Snickare skräpar ner nåt otroligt och nu var det verkligen dags att städa upp. Hela dagen har vi plockat brädbitar, isolering å plast. Å sen har vi sopat upp säkert sex hela skottkärror med sågspån.

Nu gör det ont precis överallt, men bygget är skinande rent å vi är nöjda. Nu börjar det bli dags att bestämma golv, klinkergolv till vinterträdgården blir det, men färgen har vi inte valt.

I mitt rum vill jag ha "fuskträ" på golvet å det blir det nog i Majas rum också. Sen ska alla tre barnen välja tapeter så vi har lite att pyssla med nu.

Min första sittdyna är klar för tovning i tvättmaskinen, bilder på det kommer. Men nu ska vår närmaste garnaffär, där jag tänkte köpa material till kurserna, byta ullgarn så nu måste jag göra nytt mönster å nya prover, hm ja ska väl inte gnälla det är ju kul att sticka.

Å så blev jag kär in en halsduk, "Gladhalsduken" hos http://sillenstickar.blogspot.com/man blir verkligen glad av den å jag vill göra en sån fast i mina egna färger.

I morron är det måndag igen, snart har halva maj gått, om en månad får ungarna sommarlov, om en månad å två dar är det WWKIPD å sen sex dar senare är det midsommarafton.............

Dags för lite kvällsmat å sen en välförtjänt stund med stickning i soffan, kanske tv bjuder på nåt spännande, en deckare skulle passa tycker jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling