Jag har tovat!!!!!!!!


Äntligen, jag har läntat så länge efter att lära mej tova, å nu kan jag!!
Det var en jättebra kurs, i sex timmar stod jag å klappade å gnuggade ull å det var sååå kul!

Det fanns massor av ull, bara att välja. Jag gjorde små saker, först en kula med olika färger som jag klippte itu sen, kanske kan bli örhängen eller dekorknappar, vi får se. Sen ett hjärta som ska bli halsband å så trekantiga pärlor som också får bli nåt smycke.

Det kanske ser lite ut, men jag är jättenöjd, det var skönt att göra något utan tidspress å hinna känna efter vad jag gjorde å vad som hände med ullen. Vår kursledare Siiri svarade glatt på alla mina frågor så nu är det bara att fortsätta att prova nya grejer. Vilken tur att jag åkte dit.

Nu kanske jag får inspiration till att städa i min tvättstuga så jag kan vara där och tova, av nån konstig anledning så samlas allt i tvättstugan, smutsiga kläder, rena kläder, jackor, väskor, skurhink, högtalare!?

Ja, det är väl bara att sätta igång att röja, jag vill TOVA!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling