Vårsnö, vårfrisyr och vårängel


Vårsnö hade vi i morse, jag var tvungen att känna lite på den med ena foten. Så här är det varje år, man tror att det är vår å så blir det så här...

Lite snö rår inte på vårkänslorna iallafall, jag längtar efter att sy en vårjacka, en som lyser, är färgglad och som man blir på gott humör av.

Alltså en svart vinterjacka känns inte kul nu. Inte den svarta väskan heller, eller dom sköna svarta kängorna, NEJ nu vill jag ha färg, färg å färg!!!

Jag ska försöka komma iväg till nån bra tygaffär å se om jag hittar mitt drömtyg.

Arvid å Fanny har fått vårfrisyr, Fanny ville inte va med på bild nos frissan, men Arvid ställde snällt upp, visst blev han snygg!
Fanny fick nya benvärmare å då fick jag ta en bild.

Ibland får ungarna låna mobilen å ta lite bilder, häromdagen hittade jag den här fina vårängeln bland mina bilder, jag tror det är Fanny som är fotografen.

Hoppas hon kan locka hit våren på riktigt, med sol å värme.
På radio pratade Lotta Bromé med en trädgårdstjej om att man kunde så sina egna tomater, det lät riktigt lockande, alldeles egna solvarma tomater, mmm.















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling