Vååår!!!!!!!!!!!!

Visst känns det att våren är på väg, å lite sol har vi också fått, jag vill gärna ha ännu mer sol, det är den bästa "drogen" jag vet, det är svårt att va sur å grinig när solen skiner å fåglarna kvittrar.

Jag måste bara berätta lite om min mysiga frisör, hon heter Gabi (Gabriella) å vi har kännt varandra ända sen vi gick i sjunde klass. Efter grundskolan utbildade hon sej till frisör å snart hade hon startat en egen salong. Jag är stammis hos henne, förutom att hon alltid gör mej fin i håret så är hon glad, rolig, ärlig å en utmärkt lyssnerska. Att gå tillhenne är avkoppling å treapi på samma gåmg, ibland är det hon som har det jobbigt å då lyssnar jag å nästa gång är det min tur att få prata av mej. Vi har skapat många tokiga färger och frisyrer genom åren och det händer rätt ofta att folk frågar vilken frisör jag går till för du är ju så snygg i håret............

Gabis dotter har nytt blivit färdig frisör å nu är min dotter Maja hennes kund. Jag har ingen bra bild men jag kanske skulle ta en för och en efterbild, ska tänka på det nästa gång.

Sist jag var hos Gabi fick jag ett himla bra tips; Nötburken!

Istället för att stoppa i sej choklad, sega råttor, kakor å annat så fort man blir lite sugen så går man till sin Nötburk!

Jag blandar alla möjliga sorter i en stor burk å sen är det bara att njuta, det räcker med en lite handfull, å det är jättegott till kaffet, jag är ju egentligen en fikaälskare, men jag mår inte alls bra av bullar å kakor så detta är mitt nya fika. Vissa nötter är ganska dyra, men det är minsann smågodis å kakor också, dessutom kan man ju inte påstå att fikabröd är nyttigt, visst ser det ganska gott ut..........

För första gången har jag anmält mej till Stickamera Pulsklubb, det ska bli jättekul. Å nu ska jag göra något som inte är lika kul; ta tag i disken, vem är det som använer alla glas å tallrikar.........

Kommentarer

  1. Kanontips till dig från denna Gabi. Har själv gått igång med en blandning av mandel, solrosfrön, pumpakärnor och russin (gärna både gula och vanliga). Det är bara mums!
    Kul, jag är också ny pulsklubbis.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling