Sy eller................

Igår tog jag fram min symaskin från sitt lilla skåp i köket, jag den bor där när jag inte använder den, senaste tiden har den varit i skåpet hela tiden, men nu behövde jag laga ett par jeans så då fick den komma fram. Genast vaknade en förträngt sylust, jag ville verkligen sy, det var tillochmed roligt att laga jeans.........

Men va ska man sy, å om man syr då kan man ju inte sticka, hmm svåra beslut. För några år sedan upptäckte kag lappteknik, å det var sååå roligt, det blev en del färdiga saker å en del ofärdiga. Jag är nog en förberedelsemänniska, ja alltså jag har så himla roligt när jag planerar, väljer och bestämmer färger å så, sen händer det ibland att lusten tar slut innan projektet är färdigt.

I somras var jag helt övertygad om att jag skulle sy ett stort överkast till vår dubbelsäng, i lappteknik, lite gammeldags tyger typ skjorta å klänning. Jag var i "min" underbara lapptekniksbutik http://www.tygeroting.com/ å köpte massa fina tyger, sen kom jag till en av mina favvogrejer, att tvätta alla tyger, för hand så klart å sen hänga upp dom ute............

Jag började stryka några av dom, sen hände något, jag tappade fokus på mitt stora lapptäcke och nu ligger tygerna i ett skåp, där får dom ligga tills jag får ny inspiration, det kommer att bli ett lapptäcke, kanske till sommare eller nästa...........
Just nu vill jag egentligen bara vara ute, luften är så härlig, snart ska jag städa vår altan så den är fin när man kan dricka kaffet ute, det dröjer nog inte så länge.

Jag gick en kurs i maskinstickning för många år sedan, men vi kom aldrig riktig bra överens jag å maskinen, jag ÄR en handstickerska, jag gillar att sy förhand också jag älskar att handquilta med svart tjock tråd, synål och fingerborg, jag tycker det är avkoppling, man kan ju inte skynda sej, men iallafall Kerstin som höll den här kursen sa - När man stickar en sak har man redan tretton nya stickningar i huvudet....................Ja så rätt hon hade!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling