Värsta lyxen (att gå ut i skogen)

Skog, umm, det är såå skönt att gå en liten kvällsrunda i skogen, passar perfekt när ungarna ser på Bollibompa.

En del saker vill man prata om utan att barnen lyssnar å så får man både frisk luft å lite motion samtidigt.


Det är lyx att kunna gå ut i den egna skogen, fåglarna kvittrar å snart börjar det bli grönt på lövträden.



Det är nog den allra bästa tiden på året, när allt är så där rent å krispigt grönt, å solen värmer men inte steker, häggen blommar å man ser fjärilar, det är lika fantastiskt varje år, å snart är vi där.........



Jag är nog en vårmänniska, sen när det är sommar å 32 grader varmt då är det mest jobbigt tycker jag. Sen i september trivs jag igen.










Här har vildsvinen varit å bökat, det känns lite pirrigt att veta att dom springer omkring i skogen, fast jag vet att dom är ganska skygga och drar sej undtan när vi kommer klampamde i skogen.



Fast jag bor nära skogen har jag inte sett levande vildsvin här, det är lite orättvist tycker jag, nån lite gris kunde jag väl få se, andra ser ju grisar hela tiden, men inte jag...........

Man kanske måste vara ute på natten å det är jag ju inte så himla ofta. Det är sällan jag orkar vara vaken efter kl 10 på kvällen.



Men jag vet att dom finns för Jens har en speciell kamera som han sätter ut i skogen å sen kan vi se bilder på grisar, harar, älgar mm som kommer å äter på natten.






Jag måste verkligen skaffa mej en skiva att blocka på, annars kan man ju ta en kudde, som jag fick göra till den här sjalen. Jag hittade den i en liten påse, där låg den alldeles bortglömd,
det enda som fattades var blockning å en liten virkad kant.


Nu gäller det bara att välja färg till kanten, den ska inte vara i samma färg som sjalen, kanske ceris, lite vårglatt, eller lime.

Jag har nog fler saker som ligger å är nästanfärdiga, det får nog bli veckans grej, att leta upp, göra klart, en vårstädning
bland stickprojekten.

I dagarna kommer nya Allt om Handarbete å i den finns ett mönster på en jacka som jag vill sy, i tidningen är jackan svart, men jag tänker mej en i glada vårfärger. Vi kan inte gå omkring i svarta, gråa å bruna jackor nu, då kommer ju våren aldrig igång på riktigt...........

Jag vill sy en jacka som LYYSER, nu gäller det bara att hitta tyget, nästan alla tygaffärer med klädtyger är borta, de flesta har bara gardintyger, är det ingen som syr längre.......


















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling