Ny färgskala..........

Jag tror absolut att man behöver olika färger i olika perioder i livet å nu behövde jag lite strama kalla färger som vitt grått å olika blå a toner, så därför har jag en helt ny färgskala å design på min blogg.
Kanske för att mitt liv är ganska stökigt just nu..........

Idag har jag fått lite tid med både barnen och stickningen, vi tittade på Lassie, inte den gamla versionen utan en annan nyare, den är dubbad till svenska så man behöver inte läsa text för dom. Snart är jag framme vid intagningarna på min första Grimslätt, den är så rolig att sticka å det är ju bra för då är chansen stor att det även blir en vante nummer två.............

Tre av Beylas helsyskon å flera av hennes halvsyskon har varit på utställning i Överkalix i dag, det ska bli så spännande att veta hur edt har gått för dom, synd att det ligger så långt borta annars hade vi också varit med. Ska in å läsa på Skogsgudinnas kennels hemsida ikväll.

Nu är snart den här veckan slut å det känns jätteskönt, jag ser fram emot en ny vecka med positiva besked å massor av solsken.

Det har inte hänt så mycket på bygget för vår snickare har varit på ett annat ställe å satt in ett nytt kök, en del skåp från det gamla köket fick vi ta över, dom ska in i den gamla jaktstugan när vi får tid, sa jag att vi tycker det är rätt kul med inredning å sånt...........
Så fort vi börjar bli klara med ett projekt hittar vi alltid på nya, på min önskelista står ett litet hönshus, så vi kan använda gamla hundgården till hönshus, Jens pratar om att det ska bo en stövare där, men jag tycker hönor verkar mycket bättre. Ja så har vi ett garage att göra klart
också............

Jag ska försöka få en liten stickstund till ikväll, längtar efter Grimslätt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling