Vardagslyx; sticka i solen.....



Jag har suttit ute i vårsolen och stickat på min nya Kauniponcho, garnet skulle vara till en sjal, men det passar mycket bättre till det här.

Det är verkligen vardagslyx att få sitta ute i vårsolen och fågelkvitter och sticka. Mönstret är enkelt så det blir tid till egna tankar.........

Å imorron ska jag göra något som jag längtat efter väldigt länge, jag ska lära mej tova. Det har liksom aldrig blivit av innan.

Lappen har suttit länge på kylskåpet och idag ringde jag dit å kollade å det fanns platser kvar. Kursen som anordnas av SV är en dag, nere i Laholm, ca 9 mil härifrån. Inte riktig i klass med tre dagar på Grötö, men spännade och mer i min prisklass just nu (325,-).

Bland det roligaste som finns är att lära sig nya saker tycker jag, jag kan inte riktig förklara varför, det bara är så. I skolan var det inte alltid så himla kul, men nu när jag väljer själv vad jag vill lära mej så är det superkul! Dessutom träffar man alltid nya spännande människor på kurser, å det kan behövas nu när jag är så mycket hemma.

Nu ser man lite hur mönstret ser ut, fast färgskiftningen i garnet syns lite dåligt på den här bilden.
Det här kan nog bli en sträckstickning, jag alltså en som blir klar utan att den behöver ligga till sej i en korg, här kan man bara köra på (tror jag, bästa att inte lova för mycket).
Nu är det dags att kolla i Af-sidan, kanske finns där ett jobb till mej idag. Man kan ju inte bara sticka, eller?
Snart ska barnen ha lite lunch också, dom har studiedag och är ute nånstans, det är så skönt med vår, barnen älskar att leka ute, tv, dator är helt bortglömt, hm bara jag som sitter vid datorn fast det är fint väder, men man måste ju sköta sin blogg.
Bloggeriet och stickningen är nog blad de bästa terapier som finns, tänk vad pengar vi sparar när vi ger oss själva och varandra terapi.......

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling