Bättre en fågel i handen (hihi)

En underbart vacker liten blåmes råkade flyga in i ett fönster förra året, jag tog upp honom å han stannade hos mej en stund, jag tror inte jag vet nånting som har så vackra färger (syns inte här på bilden, men dom små fjädrarna gnistrar av massa härliga blå färger).


Jag minns att jag gick ute på altanen med min lilla blåmes å bara njöt av att hålla i den lilla vackra fågeln, plötsligt tog han ett skutt å satte sej på på min tröja ovanför bröstet, när han satt där stannade en bil å en kille kom ut för å fråga efter nån telefonstation eller nåt, känslan att stå där med en liten blåmes på tröjan å förklara vägen går inte att beskriva, men den var härlig, killen tittade men sa inget om fågeln utan gick till sin bil å åkte, fågeln pep lite å så flög den.


Jag tror nog att rätt ord för känslan jag hade med fågeln är lycka.................


Jag har köpt lite sockgarn igen, hos Chili Gredelin, fast bara en härva...............
Färgerna är oemotståndliga tycker jag, å jag behöver faktist nya sockar så det så! Eller egentligen är det en liten tröst eftersom spetsgarnet som jag egentligen skulle köpa inte räckte(jag ska göra nån form av tröja eller kofta med luva), så nu måste jag vänta tills dom har färgat nytt å därför lovade jag mej själv en härva sockgarn. Får se vilket mönster som kan passa.
Å så måste jag bestämma vad jag ska 2-änd-sticka, det lutar åt vantar eller muddar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling