Sommarlovspyssel

Idag har vi gjort lite sommarlovspyssel, vi köpte pappaskar från Panduro som vi klädde med fina papper och band. Fannys är den glitterblåa, min den rosa och Arvids två med sjörövartema.
Det var jättekul, jag har några askar kvar så det blir nog en till strumpstickor åxå.
Det är så roligt att pyssla med barnen nu, man måste inte hjälpa hela tiden utan dom skapar själva, med bara lite hjälp. Å jag har lärt mej att man inte måste hålla på så länge, man gör en eller två grejer, sen avslutar man innan det blir gnälligt å ungarna kan springa ut å röra på sej.



Här är mitt rum, på väggarna sitter gipsplattor och väntar på spackel å tapeter.

Här är vårt blivande sovrum, "golvet" var fullt med sågspån, träbitar och isolering, men nu är det rent å fint så det kan bli ett riktigt golv här.
Vi funderar lite på heltäckningsmatta här uppe, jag önskar mej ett golv som inte är kallt å här kommer inga hundar att få vara. Visst har jag sagt, Aldrig mera heltäckningsmatta, men en kompis till mej som har både astma å allergi har lagt in det i sitt sovrum å hon är nöjd. Jag älskar att gå barfota men får så ont i mina fötter om dom blir kalla, men på en heltäckningsmatta kan jag få vara barfota, tänk att sätta ner fötterna på ett varmt golv på morronen mmm.............
Jag har suttit med fingret på beställa-knappen flera gånger men inte tryckt än, jag är såå sugen på Knit Pro strumpstick-setet. Å kanske nåt nytt roligt sockgarn, måste ha en liten stickning att ha med i väskan, i bilen, hos tandläkarn å till badstranden. Efter mina färgsprakande projekt är jag sugen på lite ljusare färgar, rosa, grått, ljusgrönt, lavendel å så, jag vi får se vad det blir.......





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken är finast??

Sytt å målat

Tävling